Współczesny marketing – produkcja spotów reklamowych

Współczesny marketing – produkcja spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być emitowane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do zasobów internetu dobrym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, przed klipami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Wiele przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na reklamę usług i produktów.

Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?

Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż pół minuty i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji istotne jest kreatywne, nietuzinkowe ujęcie przedstawianego tematu. Ze względu na to, iż bloki reklamowe w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach między programami, ich kreatorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa.

Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców

Produkcja filmów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też doświadczonych aktorów i lektorów. Fundamentem filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę potencjalnych klientów, zaskakuje ich kreatywnością, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.