Rodzaje pozycjonowania

Rodzaje pozycjonowania

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu

Funkcjonują 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Dzień Kobiet czy Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmienioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Drugi model pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to również dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG G7 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne szczególnie dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Śródmieście”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców przebywających na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]