Na pbnmarket.pl poznasz pełną ofertę private blog network.
Aby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network i ich słabe punkty oraz zalety
PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO albo dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są z reguły używane jako jeden z komponentów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a następnie należy przeznaczać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN
PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź adres e-mail oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, godne uwagi teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami zdrowiem czy finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO