Znane przysłowie mówi, iż czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono także w marketingu, który od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Na początku były to jedynie zdjęcia, jednakże razem z postępem techniki i popularyzacją kina, a później telewizji oraz internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Współcześnie filmy są jednym z filarów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – bez względu na to, czy idzie o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę konkretnego produktu. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim różnorodność ich form, między którymi bez trudności można znaleźć tę, która będzie najlepiej dopasowania do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak firmy i instytucje publiczne wykorzystują je do reklamy?
Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się przydatne przy promowaniu firmy są spoty reklamowe. Dobrze znamy je z telewizji, ale w ostatnim czasie istotnym sposobem ich rozpowszechniania stał się również internet – na co dzień napotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, prócz tego popularną praktyką jest nadawanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Wypada napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią planu budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach przyszłych i pracowników. Ważnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale także inne podmioty – między innymi te parające się reklamą organizacji charytatywnych, regionów lub miast czy fundacji. To instrument przydający się doskonale do ukazania piękna konkretnego miejsca, postępów różnego rodzaju inwestycji (na przykład budowy biurowców czy dróg) bądź szczegółów działaniach charytatywnych. Podobną kategorią są filmy eventowe, będące formą podsumowania przeróżnych wydarzeń branżowych.
Produkcja filmów – komu powierzyć ich przygotowanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła przewidywane efekty, powinny one cechować się wysoką jakością. Zatem produkcję filmów warto powierzyć wypróbowanej, kompetentnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio dużo powie nam galeria jego ukończonych prac. istotne jest też to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Idzie m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie efektownych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezbędnych w dzisiejszych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.