Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek czynności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może uderzyć w kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.