Prowadzenie prężnej witryny online wymaga jej efektywnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak nasze działania wywołują pogwałcenie zasad prawidłowego SEO i na portal mogą zostać nałożone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google stanowi najgorszy rodzaj sankcji, jaki może spotkać stronę internetową. Oznacza on kompletne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy poważnie komplikuje prowadzenie interesu. Po zbanowaniu witryny odsetek naszych klientów gwałtownie spadnie, gdyż większość internautów używa Google. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją nakładane wprost przez załogę Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.
W jaki sposób poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za zamieszczanie ogromnej ilości odsyłaczy promujących naszą stronę internetową lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej poznać jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie upora się z kłopotem. Proces może jednak potrwać aż pół roku, trzeba więc być cierpliwym.