Usługi SEO - ta niezwykła oferta każdego zadowoli
Firmy i administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie działań . Nie dysponując wiedzą w zakresie SEO i nie monitorując regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – kluczowe – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, kodowania oraz projektowania graficznego, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Agencja SEO – transparentność jej działań to podstawa
Polskich agencji SEO jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku szukania podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich wyników można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o planach prac na nadchodzące tygodnie, ale także przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Kolejny istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o kolejne informacje o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta produktach bądź usługach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – jakich ofert się wystrzegać
Ostrożnie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują współpracę z opłatą za uzyskany efekt. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 albo Top10). To w dalszym ciągu często spotykany model rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym zagrożeniem – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym rzetelna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za usługi firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie niższe.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]