O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad stworzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli w czasie pozycjonowania strony przestrzegasz wszystkich wytycznych, nie musisz obawiać się filtrów Google.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.