Bądź “mobile friendly”, czyli o optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Bądź “mobile friendly”, czyli o optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Powszechne używanie urządzeń takich jak smartfony lub tablety sprawia, że twórcy stron internetowych chętniej przygotowują ich mobilne wersje. Jest to niezwykle ważne ze względu na zwiększony ruch w Internecie pochodzący właśnie z urządzeń mobilnych. Jest prosta zasada: jeśli chcesz mieć wielu użytkowników musisz stworzyć im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojego serwisu. Dlatego właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – o czym powinieneś pamiętać

Jest kilka rzeczy, o których musimy pamiętać, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy być przyjaźni dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby strona wyświetlała się we właściwy sposób na ekranach o różnej rozdzielczości. Należy też zagwarantować szybkie wyświetlanie się serwisu. Użytkownikom korzystającym ze smartfonów albo z tabletów zależy przecież na sprawnym dostępie do informacji. Następnym podstawowym, ale niesamowicie ważnym elementem, jest przejrzystość. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach mobilnych powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest również wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Dobrze, jeśli nasz portal wyświetla dodatkowe wiadomości o tym, co znajduje się najbliżej użytkownika.

Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – skorzystaj z Responsive Web Design

Zastosowanie tych z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na optymalizowanej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Google. W niektórych przypadkach nie możemy zapewnić pełnej responsywności. Wtedy warto pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście gorsze o tyle, że wymaga wykorzystania innego adresu URL. Jeżeli nasza strona postawiona jest np. na WordPressie, można po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które zapewnią responsywność strony. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w dzisiejszych czasach obowiązkowy punkt w projektowaniu stron.