Rok 2018 przeszedł do historii między innymi przez wprowadzenie w życie przepisów RODO. Dyrektywa unijna związana z ochroną danych osobowych przyczynił się do sporego zamieszania w rozmaitych branżach. Jej następstwa odczuły zarówno instytucje publiczne (przedszkola, gabinety medyczne czy urzędy), jak i przedsiębiorstwa z sektora prywatnego. Mowa tu zwłaszcza o sklepach internetowych, a także podmiotach świadczących dla nich rozmaite usługi. By ustrzec się kłopotów wynikających z niewłaściwego zarządzania danymi, ich pracownicy powinni uczestniczyć w szkoleniu RODO.
Szkolenie RODO w e-commerce – czy to się opłaca?
Szkolenia RODO to bardzo dobra metoda na to, aby uzyskać pewność, że dane osobowe użytkowników Twojego sklepu będą poprawnie zabezpieczane, a Ty nie ryzykujesz otrzymania grzywien wymienionych w unijnym rozporządzeniu. Dogłębne szkolenie z RODO w branży e-commerce pozwoli nam dostroić pracę sklepu internetowego do obecnych reguł. W trakcie kursu partycypanci są uczeni też, jak radzić sobie z częstymi przeszkodami, które w swojej pracy napotykają ADO, czyli administratorzy danych osobowych.
Szkolenie RODO w e-commerce – prelekcje i case studies
Szkolenia RODO nie pochłaniają wielu dni – zwykle wyczerpującą wiedzę udaje się przekazać w ciągu kilkunastu godzin. Ich uczestnicy nie muszą mieć wysokich kwalifikacji – wystarczy zaledwie elementarna wiedza z zakresu ochrony danych osobowych. Szkolenie jest rozdzielone na kilka części, w ramach których odbywają się pokazy multimedialne, dyskusje nad case studies i wykłady ekspertów. W trakcie szkoleń RODO w e-commerce jest również chwila na dyskusje, podczas których instruktorzy odpowiadają na pytania uczestników, rozwiewają ich wątpliwości i w ten sposób pomagają im usystematyzować niezbędne wiadomości.